Bıttım Sabunu Nasıl Yapılır?

Faydaları saymakla bitmeyen Bıttım sabunu her ne kadar ülkemizin önemli doğal mucizelerinden bir tanesi olsa da pek fazla bilinmeyen ürünlerden bir tanesi. Alternatif tıp ile ilgilenen ve bu alanda uzman kişiler tarafından tavsiye edilmekte olan bu sabun çeşidine özellikle de Avrupa’dan büyük bir ilgi gösterilmektedir.

Saç dökülmesinden, pek çok cilt hastalığının tedavisine kadar pek çok sıkıntıya iyi gelen Bıttım sabununun nasıl yapıldığı ise insanlar tarafından en çok merak edilen konulardan bir tanesi.

Bıttım Sabunu Yapımı

Sayısız faydası olan bu sabun çeşidi tamamen doğal kaynaklar kullanılarak yapılmaktadır. Bıttım sabununun ham maddelerinden bir tanesi Antep fıstığı ağacıdır. Bölge halkı tarafından menengiç olarak adlandırılan Antep fıstığı ağacının meyvesinden üretilmektedir. Kullanılan bu menengiç meyvesi tamamen doğal olan ve aşısız bir ağaçtan elde edilerek kullanılır.
Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde bu menengiç meyvesi daha çok kahve yapımında kullanılmaktadır ve bölgenin ünlü kahve çeşitlerinden bir tanesini oluşturmaktadır.

Bıttım sabununun üretim aşaması oldukça zorludur. Bunun en zorlu kısımlarından bir tanesi de menengiç meyvelerinin toplanmasıdır. Dağlarda doğal bir şekilde yetişmekte olan meyveler zorlu koşullarda toplanmaktadır ve bu meyvelerin büyüklüğü bir Antep fıstığının neredeyse onda biri büyüklüğündedir.

Toplanan bu menengiçler hava şartlarına bağlı olarak 10 gün boyuncu kurutulur. Öğütme işlemi sırasında genellikle geleneksel aletler tercih edilmektedir. İyi bir şekilde menengiçler öğütüldükten sonra yağları ayrılır. İçerisine su ilave edilerek kazanda kaynatılır. Bu işlem sırasında yağ üste doğru çıkar.

Üste çıkan yağ ayrıldıktan sonra kazana konur ve içerisine yeterli miktarda su ve kül suyu çözeltisi eklenir. Bu karıştırma işleminin ardından 12 saat boyunca kaynatılarak Bıttım sabunu kullanıma hazır hale getirilir.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.