Bıttım Sabunu Nedir? Bıttım Sabununun Faydaları Nelerdir?

Ülkemiz bulunduğu coğrafya gereği içerisinde pek çok doğal ve bitkisel zenginliklere sahiptir. Bu zenginliklerden bir tanesi de Bıttım Sabunu ve faydaları da saymakla bitmiyor.
Bıttım sabunu, menengiç yağı ile yabani fıstık denilen diğer adı ile bıttım yağının karıştırılması ile elde edilen doğal bir sabun türüdür.

Bıttım Sabununun Faydaları

Pek çok hastalığa iyi gelen Bıttım sabunu aynı zamanda uzmanların da tavsiye ettiği bir tedavi yöntemidir. Günümüzde insanların büyük bir çoğunluğu içerisinde pek çok kimyasal bulunduran şampuanlar kullanmaktadır. Her insanın saç yapısı aynı olmadığı için de içerisinde kimyasal bulunan şampuanlar kişilerin saçlarına zarar vermektedir.

Ancak Bıttım sabunu saç dökülmesine ve kepeğe karşı oldukça etkili ve doğal bir çözüm yöntemidir. Bunların yanında mantar ve egzama gibi önemli cilt hastalıklarını da iyileştirdiği görülmüştür.
Ülkemizde özellikle Mardin ve Siirt bölgelerinde bilinen Bıttım sabunun bir diğer adı ise Botan sabunudur.

Türkiye genelinde de yavaş yavaş bilinmeye başlanan Bıttım sabununun özellikle saçlara olan faydası oldukça fazladır. Saçları doğal bir şekilde beslemekte ve yumuşatarak daha doğal bir görünüm vermesini sağlamaktadır. Bunun yanında beyazlaşmış olan saçların daha da güçlenmesini ve düzenli kullanılması durumunda siyahlaşmasını sağladığı gözlenmiştir.

Saç için kullanılmasının yanında Bıttım sabununu cilt bakımınız için de kullanmanız mümkündür. Cildinizin gözeneklerinin açılması ve yeniden canlandırılması için bu doğal sabunu kullanabilir ve cildinizin bakımını düzenli bir şekilde yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.